facebook
case study case study - idee wprawiamy w ruch

PRZYKŁADY REALIZACJI CASE STUDY

Idee wprawiamy w ruch! Jak to robimy? Wszystko zaczyna się od burzy mózgów. Po zapoznaniu się z oczekiwaniami i potrzebami klienta, w głowach specjalistów od kreacji, animatorów i producentów video rodzą się różne koncepcje – najlepsze przechodzą do kolejnych etapów. Wtedy przychodzi czas, by pomysł został wprowadzony w tryby pracy poszczególnych specjalistów. To moment, kiedy wyłania się finalny pomysł – kreacja, która szybko zmienia się w ideę! Ta z czasem ewoluuje, rozwija się i nabiera realnych kształtów. Gotową ideę pozostaje wprawić w ruch i wdrożyć!

 

Każdy z projektów traktujemy indywidualnie – badamy potrzeby klienta i wspólnie wyszukujemy najbardziej trafną formę przekazu.

 

Dalej to już kwestia ciężkiej pracy poszczególnych osób. Środki, z jakich korzystamy zawszą są nieszablonowe, innowacyjne i zawsze staramy się wyznaczać nowe standardy.  Tylko cel zawsze pozostaje bez zmian – efekt naszych działań ma być nowoczesny, kreatywny i – co najważniejsze – dokładnie taki, jakiego oczekiwał klient.

JAKOŚĆ POWIETRZA TO JAKOŚĆ ŻYCIA

OPIS KAMPANII
Problem złej jakości powietrza występuje w całej Polsce, a nasila się podczas sezonu grzewczego, czyli w okresie jesienno-zimowym. To właśnie wtedy występuje największa koncentracja szkodliwych substancji w powietrzu. Do tego stanu przyczyniają się przede wszystkim posiadacze domowych pieców i kotłowni, którzy ogrzewają swoje domy miałem, mułem węglowym lub innymi odpadami.
Kampania przeciwko zanieczyszczeniu powietrza została przygotowana dla Departamentu Środowiska Województwa Wielkopolskiego. Jej celem jest uświadomienie mieszkańcom Wielkopolski, że palenie opałem niskiej jakości lub odpadami przyczynia się do emisji tlenku węgla, tlenku azotu, dwutlenku siarki czy rakotwórczych związków zwanych dioksynami i furanami. Substancje te wpływają na wzrost liczby zachorowań na choroby układu oddechowego, nowotwory, alergie, szkodząc zdrowiu i życiu szczególnie kobiet w ciąży, dzieci i osób starszych.

 

HASŁO
“Palisz śmieci? Trujesz! Zabijasz!” jest moralizatorskim stwierdzeniem, które w dosadny sposób zaznacza tragiczne konsekwencje palenia w piecu odpadami. Hasło bezpośrednio oskarża osoby palące śmieciami o trucie i zabijanie.

LOGOTYP
Logotyp zawiera w sobie główne hasło “Jakość powietrza to jakość życia”, terytorialny wizerunek Wielkopolski oraz komin, z którego ulatuje biały dym. Wszystkie elementy logotypu oraz użyta kolorystyka składają się na pozytywny wydźwięk logotypu, będący symbolem korzyści płynących z ochrony powietrza.

SPOT WIDEO
Spot promujący kampanię nie zostawia miejsca na domysły. Przedstawiliśmy krótką historię dwóch rodzin, których łączy powietrze. W domu pierwszej rodziny mężczyzna spala w kaflowym piecu plastikowe butelki i miał. Z komina wydobywa się czarny dym, który wpływa na stan zdrowia drugiej rodziny. Jej członkowie muszą wkładać maski antysmogowe, żeby uchronić swoje zdrowie przed trującym wpływem zanieczyszczonego powietrza.


Jasny, przyczynowo-skutkowy przekaz spotu ma na celu uświadomić ludziom palącym w domowych piecach skutki ich postępowania. Dynamiczny i agresywny charakter spotu spuentowany jest hasłem “Palisz śmieci? Trujesz! Zabijasz!”. Zaraz po tym pojawia się łagodny komunikat z głównym hasłem “Jakość powietrza to jakość życia”.

http://filmlab.com.pl/portfolio-387

SPOT RADIOWY
Podstawą tekstu lektorskiego jest treść spotu wideo, która została uzupełniona efektami dźwiękowymi: trzaskiem spalanych śmieci oraz kobiecym, dziecięcym i starczym kaszlem.

http://filmlab.com.pl/portfolio-390

 

KEY VISUAL
Zaprojektowaliśmy 5 wersji key visuali. Każda z nich przedstawia skutki zanieczyszczonego powietrza, które dotyczą grup szczególnie narażonych na chorobotwórczy wpływ smogu: kobiet w ciąży, dzieci i osób starszych. Stonowana, szara kolorystyka zdjęć w połączeniu z wymownym hasłem i czarnymi kominami zwraca uwagę na powagę sytuacji. Logotyp natomiast ma wprowadzać element nadziei.

OUTDOOR
W ramach kampanii przygotowaliśmy materiały graficzne w różnych formatach:
12m² - billboard
A1 - plakat
A2 - plakat
A3 - plakat

MEDIA MONITORING
Kampania towarzyszy informacji o podjęciu przez radnych Sejmiku Województwa Wielkopolskiego uchwały antysmogowej, która obowiązywać będzie od 1 maja 2018 roku. 

https://www.facebook.com/marzena.wodzinska.7/posts/1732946006780654
http://www.kalisz.pl/pl/q/aktualnosci/uchwaly-antysmogowe-dla-miasta-kalisza-oraz-wielkopolski
http://www.calisia.pl/articles/nowa-uchwala-antysmogowa-dla-kalisza-wejda-spore-ograniczenia-i-zakazy
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/uchwala-antysmogowa-dla-kalisza-przyjeta-co-ona-dla-nas,4353745,artgal,t,id,tm.html
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/spoleczne/od-maja-bedzie-zakaz-palenia-weglem-zlej-jakosci-w-ciagu-10-lat-z-wielkopolski-maja-zniknac-stare-i-nieekologiczne-piece,2079.html
http://www.rc.fm/news/kalisz-poznan-poludniowa-wielkopolska-wielkopolska-antysmogowe.html


 

RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Dorogi Uzyktowniku! W związku z RODO (Rozporządzeniem Ochrony Danych Osobowych) zmieniliśmy naszą politykę prywatności. Dbając o twoje bezpieczeństwo w naszej Polityce Prywatności opisaliśmy na jakich zasadach będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe.