facebook
case study case study - idee wprawiamy w ruch

PRZYKŁADY REALIZACJI CASE STUDY

Idee wprawiamy w ruch! Jak to robimy? Wszystko zaczyna się od burzy mózgów. Po zapoznaniu się z oczekiwaniami i potrzebami klienta, w głowach specjalistów od kreacji, animatorów i producentów video rodzą się różne koncepcje – najlepsze przechodzą do kolejnych etapów. Wtedy przychodzi czas, by pomysł został wprowadzony w tryby pracy poszczególnych specjalistów. To moment, kiedy wyłania się finalny pomysł – kreacja, która szybko zmienia się w ideę! Ta z czasem ewoluuje, rozwija się i nabiera realnych kształtów. Gotową ideę pozostaje wprawić w ruch i wdrożyć!

 

Każdy z projektów traktujemy indywidualnie – badamy potrzeby klienta i wspólnie wyszukujemy najbardziej trafną formę przekazu.

 

Dalej to już kwestia ciężkiej pracy poszczególnych osób. Środki, z jakich korzystamy zawszą są nieszablonowe, innowacyjne i zawsze staramy się wyznaczać nowe standardy.  Tylko cel zawsze pozostaje bez zmian – efekt naszych działań ma być nowoczesny, kreatywny i – co najważniejsze – dokładnie taki, jakiego oczekiwał klient.

DZIEŃ DOBRY. RUSZAMY!

PONAD MILIONOWA LICZBA ODSŁON W PIERWSZYM TYGODNIU KAMPANII!

OPIS KAMPANII
Wizerunek motorniczych i kierowców MPK zależy od postrzegania ich zachowań przez pasażerów i uczestników ruchu drogowego. Kiedy tramwaj odjeżdża, w ocenie dobiegających motorniczy jest nieżyczliwy i pozbawiony empatii. Gdy autobus ostro hamuje, pasażerowie uważają, że kierowca nie potrafi jeździć. Podobne sytuacje zdarzają się codziennie. Jednak to, co pasażerowie odbierają jako złośliwości lub brak kompetencji, na ogół zapobiega niekorzystnym zdarzeniom od spóźnień po kolizje drogowe.

Kampania “Dzień dobry. Ruszamy!” powstała z potrzeby ocieplenia wizerunku motorniczych i kierowców MPK w Poznaniu. W ramach kampanii powstały 4 filmy edukacyjne, komunikaty audio oraz nośniki reklamy zewnętrznej. Całość ma za zadanie wyjaśnić pasażerom zachowania pracowników MPK, które budzą najwięcej krytyki wśród podróżujących.

HASŁO
Kampania powstała pod hasłem “Dzień dobry. Ruszamy!”. Jest ono powiązaniem codziennego zwrotu grzecznościowego oraz informacją o rozpoczęciu wspólnej podróży. Wypowiada je  motorniczy, który zwraca się do swoich pasażerów.

 

FILMY
Inspiracją do powstania filmów edukacyjnych było samo życie. Spośród licznych sytuacji, które codziennie zdarzają się w autobusach i tramwajach, wspólnie z przedstawicielami MPK w Poznaniu wybraliśmy cztery. Na ich podstawie stworzyliśmy scenariusze jednominutowych spotów. Filmy mają charakter lekki, zabawny, nieco przerysowany, ale przede wszystkim edukacyjny.

W każdym z filmów występują pracownicy MPK w Poznaniu (ich znajomi i rodziny), którzy wcielili się w rolę pasażerów. Pokazują tym dystans do siebie oraz do okoliczności, w których często zdarza im się znajdować.

W roli głównej - motorniczego i kierowcy autobusu - występuje Jarosław Barwina, który na co dzień nie prowadzi pojazdów transportu miejskiego, ale zawsze o tym marzył.

Filmy edukacyjne kampanii “Dzień dobry. Ruszamy!” można oglądać na monitorach w wybranych pojazdach MPK. Skrócone, 30 sekundowe wersje filmów emitowane są przed seansami w trzech kinach sieci Multikino. Jednak to ich obecność w sieci osiągnęła milionowe wyniki oglądalności.

 

FILM "DOBRY MOTORNICZY"
Wyjaśnia pasażerom, że gdyby motorniczy za każdym razem robił to, czego oczekują od niego dobiegający pasażerowie, wszyscy byliby spóźnieni. Odjeżdżanie o wyznaczonej przez rozkład godzinie jest konieczne, by uniknąć opóźnień na trasie i dowieźć podróżujących na czas. A zamknięcie drzwi tramwaju przed nosem spóźnionych nie świadczy o złych intencjach motorniczego.

http://filmlab.com.pl/portfolio-373

 

FILM "1METR"
Inną sytuacją, która notorycznie zdarza się na poznańskich drogach, jest parkowanie zbyt blisko torowiska. W filmie “1 metr” przedstawiliśmy krótką historię przyczynowo-skutkową, która ma uświadomić kierowcom, że pozostawienie aut tuż przy torowisku zagradza drogę tramwajom, co w konsekwencji generuje koszty związane ze wstrzymaniem ruchu oraz holowaniem auta.

http://filmlab.com.pl/portfolio-379

 

FILM “ZAJEŻDŻANIE DROGI” (GWAŁTOWNE HAMOWANIE)
Ostre hamowanie jest przez pasażerów odbierane jako nieumiejętność jazdy. Podróżujący nie widzą jednak, co tak naprawdę dzieje się na drodze. Często gwałtowne zatrzymanie tramwaju jest jedynym sposobem, by zapobiec kolizjom drogowym i uratować życie lub zdrowie pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.

http://filmlab.com.pl/portfolio-381

 

FILM “WANDAL”
Akty wandalizmu zdarzają się niemal wszędzie. W komunikacji miejskiej najczęściej przybierają formę napisów na siedzeniach oraz zdewastowanych elementów tramwaju lub autobusu. Filmem “Wandal” pokazujemy, jakie szkody może wyrządzić chuligańska aktywność i kto najczęściej na nie reaguje. Tym sposobem chcieliśmy ośmieszyć wandali i pobudzić do działania biernych pasażerów.

http://filmlab.com.pl/portfolio-380

 

KEY VISUAL
Key visual kampanii “Dzień dobry. Ruszamy!” przedstawia dwie postacie motorniczego oraz wesołego kierowcę autobusu.

Cel i wydźwięk key visual'u: “...jestem dumny, że pracuję w MPK w służbie społeczeństwu, jestem pozytywnie nastawiony do ludzi…"

Na potrzeby kampanii key visual został dostosowany do nośników outdoorowych: citylight’y w wiatach przystankowych, reklamy na tyłach autobusów, branding tramwajów oraz we wnętrzu pojazdów - na plakatach A3 i A4.
 

AUDIO
W ramach kampanii przygotowaliśmy komunikaty audio, nawiązujące do filmów edukacyjnych. Ich treść została dostosowana do tych odbiorców, którzy jeszcze nie mieli okazji zaznajomić się z kampanią.  Komunikaty emitowane są w autobusach i tramwajach.

Treść komunikatów:

Dzień dobry! Parkuj przynajmniej metr od torowiska. Kampania społeczna MPK
Dzień dobry! Gdy motorniczy poczeka wszyscy się spóźnimy. Kampania społeczna MPK.
Dzień dobry! Reaguj na akty wandalizmu. Kampania społeczna MPK.
Dzień dobry! Widzisz starszą osobę lub kobietę w ciąży? Ustąp jej miejsce. Kampania społeczna MPK.

MEDIA MONITORING
O kampanii "Dzień dobry. Ruszamy!" pisały zarówno regionalne, jak też ogólnopolskie media:

 

http://www.proto.pl/aktualnosci/mpk-w-poznaniu-chce-zmienic-wizerunek-kierowcow-autobusow-i-motorniczych

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-09-04/opoznienia-sebix-i-ostre-hamowanie-filmy-poznanskiego-mpk-robia-furore-w-sieci/

http://teleexpress.tvp.pl/33791841/dzien-dobry-ruszamy

http://www.poznan.pl/mim/info/news/dzien-dobry-ruszamy,109545.html

http://epoznan.pl/news-news-78973-MPK_z_nowa_kampania_chce_zmienic_wizerunek_motorniczych_i_kierowcow_autobusow

http://naszglospoznanski.pl/dzien-dobry-ruszamy/

http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomosci/poznan/komunikacja/g/dlaczego-pracownicy-mpk-zachowuja-sie-w-ten-a-nie-inny-sposob-zobacz-filmy,12437376,25357490/

http://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/dzien-dobry-ruszamy-miejski-przewoznik-edukuje-pasazerow-dowcipnymi-spotami-wideo,97364.html

http://samedobrewiesci.pl/dzien-dobry-ruszamy-mpk-poznan-wystartowalo-nietypowa-kampania/

http://infobus.pl/mpk-poznan-dowcipnie-o-autobusowych-wandalach-film-_more_98210.html

https://www.facebook.com/toteraz/videos/vb.539811316226510/685316798342627/?type=2&theater

 

Największą oglądalność filmów kampanii "Dzień dobry. Ruszamy!" odnotowaliśmy na Facebooku. Spoty osadzone na fanpage'u MPK Poznań osiągnęły 1 249 000 odsłon, 1 421 udostępnień oraz 4 445 reakcji.